وزارت صنعت و معدن به دنبال حذف واسطه
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس، در جدید ترین بخشنامه صادراتی محصولات فولادی که در واپسین روزهای سال ۹۷ ابلاغ شد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهی صادرات محصولات فولادی، پیگیری بازگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از ارزان فروشی محصولات فولادی و به در خواست های واحد های بزرگ فولاد سازی، خواستار صادرات محصولات فولادی تنها از سوی واحد های تولید کننده یا نماینده های رسمی آنها از گمرک جمهوری اسلامی ایران شد.                  

در جدیدترین آیین نامه صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات تنها از طریق تولید کنندگان انجام می شود. با توجه به نقش پر رنگ تر واسطه ها به نظر می رسد واگذار کردن امر صادرات فولاد به تولید کنندگان به نفع چرخه تولید می باشد. البته برخی از تولید کنندگان معتقدند در زمینه صادرات به برخی کشورها، واسطه ها نقش موثری را برعهده داشته اند که نباید انها را نادیده گرفت؛ یا برخی شرکت های کوچک که دارای دفتر فروش در خارج از کشور نیستند بدون وجود واسطه ممکن است با مشکل رو به رو شوند که باید برای انها چاره ایی اندیشید.

بهترین عملکرد وزارتخانه در سال گذشته در خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشروط کردن صادرات فولاد به تولیدکنندگان بوده است. مدیرعامل شرکتنورد فولاد تهران در نشست خود اظهار کرد: بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که صادرات فولاد را وابسته به تولیدکننده کرده‌ است، می‌تواند با چند فایده همراه باشد. وی در ادامه گفت: صادرات فولاد از طریق کارت های بازرگانی چند اتفاق را به دنبال داشت، از یک سو محصول ایرانی با کیفیت پایین به کشورهای همسایه صادر می شود، از سوی دیگر واسطه ها دلار را به کشور بازنمی گردانند و از طرفی نیز تولید کنندگان واقعی اگر صادراتی داشته باشند،  محصول تمام شده انها با دلار ازاد محاسبه میگردد. در نتیجه شاهد آن بودیم که با توجه به وضعیت بازار فولاد  مشتری ها تمایل بیشتری برای استقبال از واسطه ها از خود نشان دادند.





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: